蔣雅文・唔麻甩好多嘢都做唔到!

 

曾幾何時,她是被喻為「英皇小花」的前歌手蔣雅文,十年前隻身遠赴台灣開展新生活,放下藝人光環、撇下Mandy之名、卸下被包裝的玉女形象,努力在台灣打拚。由發展設計事業到開設食店、選物店,繼而嫁作人妻、出書、攝影集,一步一步由港女步向台灣「文青」「女神」獎門人。悠悠十年,今時今日大家都叫她 Ya Wen (雅文的國語併音),在社交平台追隨她的「粉絲」遠多於昔日藝人時代,為什麼這麼多人認為現在的Ya Wen比以前吸引?原因好簡單,蔣家大小姐早已甩掉偶像包袱 (即使偶然仍要靠樣搵食),既不用披上玉女面具,更可穿回最愛的boyish style服飾,唔扮嘢做自己。今次訪問佢就大大聲話我知現實生活中嘅佢其實都幾不拘小節,唔單止細菌當補品,又分享生活上的麻甩moments,有理由相信,這十年來做過的事能令佢無悔驕傲啊﹗

photos_horizontal_5女生的女神,做不成男生們的夢中情人

恕我直言,無論是3T或是Don & Mandy年代,那些年以玉女形象示人的蔣雅文對我來說真的不太討好。直至某天,從網上得知此女已成功打入台灣時裝界,繼推出個人品牌到開設小店、出書及攝影集,花瓶形象蕩然無存,反而突然對她有好感。Yawen喜歡在社交平台分享生活上的點滴,現在的她總是化著似有還無的淡妝、穿得像個男孩般舒適自在,即使長出白頭髮也不介意暴露於人前。懂得為自己努力找出路的人最值得支持,不止我對她改觀,坊間稱她為「女神」、「文青」之聲也此起彼落。但原來事實上,她是女生的女神。
Yawen︰「以前每當聽到有人叫我做『文青』、『女神』,就會覺得晾唔起呢個名。首先,『女神』呢兩個字應該係從男仔角度出發,但係我好少男fans,通常男仔嘅夢中情人係需要受保護嗰種,不過我唔係嗰種柔弱女生,而且我大部分fans都係女仔,所以我諗我係女仔嘅女神,似係女仔們嘅傍樣、先軀,行喺前面,有啲人會視我為奮鬥目標,但其實無做過乜咁巴閉,只係因為大家年紀細,經歷不及我多,十年後大家可能同而家嘅我差不多。講真,以前對『女神』呢兩個字有啲抗拒,因為好似花瓶咁,而家睇化咗,若然以目標為本,如果成為女神可帶俾其他人目標,咁又無所謂。可能因為我鍾意寫作、攝影,大家就認為我係『文青』,每次返嚟香港辦活動,我都會好懷疑仲有咩人會想用一個下午聽我講嘢,例如早前回港參與攝影活動,明顯係分享生活態度多於技術上指導,但每次都係名額爆滿,實在令我喜出望外,好感動,每次離開都帶住滿滿嘅支持同埋鼓勵。」

photos_horizontal_2photos_horizontal_1細菌當補品,唔麻甩就好多嘅都做唔到

Yawen︰「正正因為有啲人可能視我為榜樣,所以都唔希望做咗啲令佢哋失望嘅事。不過我係正常人一個,唔會完美,可能好少人覺得我係比較麻甩或者粗魯,但係我自問自己都算係一個幾中性化嘅女仔,唔止服飾上,生活上好多細節我都唔太在意。例如我試過返花蓮時忘記帶卸妝用品, 於是兩三日無落過妝…… 有時懶用潔膚用品洗面就用毛巾捽吓就算,偶然仲會用卡片撩牙,哈哈,係唔係估我唔到?」訪問當日,Yawen問我想佢對camera做咩?我答「做返自己。」於是Yawen話怕自己做出不雅動作嚇親fans。結果呢?唔覺有不雅成份,只覺得眼前的Yawen就像是自己身邊的朋友做著正常不過的事,好親切。

Yawen︰「其實大家唔應該對行為較麻甩嘅女仔有眨義,我認為所有能幹嘅女仔都有麻甩嘅成份,甚至比男仔更有能力, 如果好姿整唔麻甩就好多野都做唔到,例如有時貨到,可能有啲女仔會覺得搬貨呢啲粗重嘢應該等男人做,俾我如果搬得到我都會自己搬,所以我都鼓勵女仔麻甩㗎﹗大家應該放低對女仔的標籤,例如而家好多人鍾意露營、行山,上得山代表唔怕污糟,如果有所謂公主病嘅女仔就好難忍耐野外活動喇﹗上年同員工去旅行,行程包括爬上富士山,因日本人怕污染所以沿路都係水源,即係去完廁所無得洗手,所以你要同自己講『我而家就係咁蠟塌』,但係無所謂﹗如果克服到就可以體驗到更多,上富士山嗰幾日係近年最麻甩嘅幾日,因為無機會落妝自然唔會化妝,如果仍顧及『唔化妝好醜』就好麻煩。嗰幾日同一班唔識嘅香港人一齊瞓,十幾個人一間房都唔會計較咁多,即使去完廁所無得洗手,認識新朋友時都會照握手,細菌當補品,有乜所謂?有人認為女仔唔應該係咁,我只知放低包袱會得到好多,爬上富士山睇日出係人生必做嘅事,所以我OK﹗」

老公執到寶,娶了未去過美容院的女人

好多人羨慕朱生娶了個靚老婆回家,Yawen坦言老公直情係執到寶,因為好少花錢扮靚嘅佢幫老公慳返唔少錢,又係噃﹗Yawen︰「啲男仔見我個樣咁女性化,成日以為我係一定會帶紙巾出街嗰種人,可惜我從來唔帶紙巾出街,再者,我咁大個女都無帶過梳出街,因為我都唔梳頭嘅,有時用手指梳㗎咋﹗好多女仔好緊張護膚,要搽好多唔同嘢嘅,我係嗰種一款cream摔成面就算嘅人,所以咁大個女都未去過美容院㗎﹗ 做女仔嚟講算好慳,一般女人生日都想買個手袋, 但我從來唔買名牌袋,亦唔戴鑽石、首飾,呢一生人,除咗衛生巾,支出基本上同男人差不多,所以我成日同老公講你執到寶,從環保角度來說,都慳好多包裝,我算係功得無量,哈哈﹗」講到呢度,此時此刻嘅蔣雅文似乎幾proud of 自己嘅「男子氣慨」,我都想叫佢一聲「蔣雅Man」。

photos_horizontal_3

#蔣雅文 #十大最愛

1)食物︰酪梨 (即牛油果)
2 )飲品︰氣泡水
3 )歌曲︰〈言不由衷〉徐佳瑩
4 )電影/電視劇︰《CLOSER》
5) 書/雜誌︰《恰如其分的自尊》
6 )地方/店舖︰挪威
7 )網站︰https://tasty.co/
8 )顏色︰橘紅、白色
9 )講嘅一句說話 ︰「Fuck it」
10 )其他人點叫你︰店長

好𢯊女子︰

Yawen Chiang 蔣雅文 (心地日常及FERMENT STORE店主)
Facebook / 蔣雅文
Instagram / yawen_j
Weibo/ 蔣雅文YaWen


Text / Phoebe Chan ‧ Photo / Marie Anson ‧ Assistant /  Jack , Emily

發表迴響