女仔之家(下)
好友變室友,懶惰自律都sync到!

早排筆者經常同朋友討論一個問題:如果香港有真人show《Terrace House》(雙層公寓),你會唔會參加?得到的答案通常係非常肯定的「會!」試幻想一下當你離家獨立,擁有一班品味良好、甚至志趣相投的室友,在充滿設計感的家居之中共同努力實現夢想,甚至發展出一段甜蜜又浪漫的戀情……

回到現實,在香港合租的現況通常是,要將放滿雜物的斗室執拾得整整齊齊已經難,搵到合拍的室友仲難,而且仲要搵到地段、尺寸與租金都符合預算的單位就難上加難,相信大部分有合租經驗的人都好有共鳴。

不過,這次好𢯊就找來的另一對合租女子GG與Zoe就比較幸運,因為二人本身由好友變成室友,實現共居生活的過程固然輕鬆得多。再加上機緣巧合之下,俾佢哋搵到所有條件都合心意的單位,更是新裝修兼大致上有齊傢俬,基本上已經解決大部分煩惱。究竟擁有個人空間後的生活可以有幾hea、有幾free?就俾佢哋自己講吓。

MAS05742
Zoe(左)與GG(右)。

「同家人相嗌唔好口,遲早都係要搬走﹗」

事實上,唔止朋友或情侶,即使係父母同兄弟姊妹都一樣會有相見好同住難的情況。已經大學畢業好幾年,現職廣告客戶經理的GG坦言與家人的關係一直不算親近,以往放工後通常會約朋友晚飯,等到深夜父母都入睡後才回家,盡量減少見面,以免因為任何小事引起爭執。GG說:「我屋企有父母同埋兩個妹,一共五個人,但得兩間房,居住環境好迫。以前我同二妹share一間房,我哋嘅作息時間好唔同,佢早返工要早瞓,我就慣夜瞓,所以就連夜晚開唔開燈都會鬧交。同埋佢好怕熱,我好怕凍,我唔鍾意開冷氣,佢又成日要開冷氣,呢個習慣都令我哋經常會鬧交。所以佢好期待我快啲搬出去,等佢可以住得輕鬆啲。」正因為一直想搬離屋企,又已經工作幾年有點積蓄,去年GG就開始積極到處睇樓,非常幸運地,好快已經得到朋友介紹,租下一個離原本住家不遠、位於油麻地的單位,重點是租金非常合理(不方便公開),於是她便搵埋自中學時期已經認識的好友,任職銀行項目經理的Zoe一齊合租此單位。

問到Zoe離家自住的原因,她說:「以前喺香港讀大學嘅時候有住hall,喺澳洲讀master亦習慣咗自己住。後來返香港之後同番屋企人住,反而大家都唔習慣。」所以當GG問Zoe有沒有興趣一起夾租,她沒有多作考慮就一口應承,「以前屋企住粉嶺,但我平日要喺中環或者奧運站返工,搬咗過嚟呢邊就近好多。宜家每個星期會返屋企一次食飯,反而同屋企人嘅關係仲好咗。」保持適當距離,重捨良好家庭關係,相信亦係好多人想自己搬出嚟住的原因。

我懶,但我冇阻到人就ok

以往與家人同住,GG經常會投訴屋企太多人,人人有不同的活動時間,令她經常冇覺好瞓。搬屋之後情況又如何?「平時我同Zoe嘅工作時間都好唔同,佢通常返好固定嘅office hour,我就成日要OT到好夜先放工,不過宜家唔使再同細妹share房,就算幾夜返都唔怕嘈到佢。而放假嘅時候,我同Zoe啲作息時間又好一致,如果唔使出去,通常大家都係中午一兩點先起身,之後就會叫外賣或者煮吓嘢食,之後又返房休息,去到凌晨三、四點先瞓。」尤其在抗疫時期,減少戶外活動是必要的,但原來呢兩位女子懶起上嚟唔止可以唔出街,簡直連床都唔想落。據GG所講,週末的時候如果二人都不用外出,她們的生活大概是這樣的:「有時我哋瞓醒,又唔想落床開門同對方講嘢,就會用whatsapp溝通,問吓對方晏晝想食咩。如果唔覆即係未起身,醒咗就傾吓叫咩外賣,再用app落單,直到外賣送到門口先起身拎。」呢種慵懶式生活,簡直完美演繹咩叫「可以hea的話不會郁~」

懶還懶,GG同Zoe自言對於家務事非常自律,搬屋前更曾經先旨聲明,二人要每星期輪流全屋大清潔,一次過掃地、拖地與洗廁所。入住至今將4個月,她們依然未做漏過一次,似乎是頗為可靠的室友。Zoe說:「以前我提議過common area就盡量保持整潔,自己間房就幾亂都冇所謂。」GG補充:「通常我哋兩三日就會掃一次個廳,但就未必拖地。同埋食完嘢會即刻抹枱面,垃圾入面有食物都會即刻掉咗佢,沖完涼要自己執走去水位啲頭髮,呢啲就基本啦﹗」現場所見,唔知係咪入住時間尚短,共用空間的確非常整潔,尤其是客廳,除了家品以外,沒有任何屬於二人的私人物品。而各自的房間亦算整潔,不過Zoe就老實地說:「因為你哋嚟影相先執,我搬入嚟咁耐,間房都係第一次執到好似今日咁整齊,哈哈﹗」其實亂又有乜所謂?方便自己又住得舒適先係最重要嘛!

開放式廚房內擺放的食物不多,不過咖啡、茶葉、廚具和餐具就隨處可見,二人表示大多是購自日本,而且自從開始共居,不受媽媽規管先放心拎出嚟用。

與好友共居,雖然大致上都會了解對方的喜好,但始終未試過一同生活,於大小習慣上都總要互相配合一下。Zoe說:「喺澳洲住嘅時候,因為天氣好乾燥,所以洗手盤側邊啲水好快就乾,我都唔使點理;返咗嚟香港喺屋企,即使我冇抹,媽咪都會即刻幫我抹番。所以搬咗過嚟之後,有時整濕咗地方都唔覺,要GG幫我抹番。」而GG亦說:「我都有試過食完嘢之後,就咁放咗啲碗喺度,打算盡量嗰日洗咗佢就得啦(尷尬笑),最後Zoe都頂唔順幫我洗咗﹗」即使有時要幫對方執手尾,不過二人異口同聲地表示問題不大,Zoe說:「我覺得呢啲純粹係習慣問題,所以大家會好坦白拎出嚟傾,之後自己做番好就冇問題。」

最愛家品終於有機會show出嚟﹗

共居生活最忌自私,尤其是平日工作忙碌的Zoe和GG,對於經常要替對方採購日常用品已經習以為常。Zoe說:「平時啲日用品如廁紙、廚房用具、清潔用品同食物,我哋都係share。原本有諗過一個plan係每個月夾一個公數pool,用嗰筆錢嚟輪流去買,但後尾發覺都係go with the flow好啲,邊個得閒就邊個買,之後再夾番錢,或者payme番對方會方便啲。」筆者亦發現二人家中有個「防疫角落」,齊集口罩、消毒紙巾與酒精搓手液等物資,唔知又係邊個負責撲返嚟?Zoe說:「之前防疫物資比較短缺,大家有各自上網訂,又有一齊落街搶紙巾、排口罩,我哋盡量一次過買定防疫用品同埋啲叮叮食物以備不時之需。」

對於家居的佈置方面,GG坦言因為沒有太多發揮空間而感到可惜。她說:「本身expect可以買多啲自己鍾意嘅傢俬,因為我好鍾意買傢俬,但後尾發現原來呢度本身已經有齊。」慳番一筆錢,其實都可以花在其他小型家品擺設之上,例如尺寸剛好可以擺放在大門口與電梯旁的鞋架,就是她們精挑細選下的得意之作,每次提起時,二人都會因為覓得優質選物而沾沾自喜。既然她們對於共用物品都有咁高要求,各自的房間應該會有更多寶物?於是筆者就毫不客氣地參觀了一下二人的房間。

自言喜愛買「垃圾」的GG,房間裡的個人物品的確較為豐富。除了女生必備的化妝品與護膚品,亦有大量她從小喜愛的百變小櫻玩具、擺設與相機等等。GG說:「我最鍾意都係呢兩個沙漏,黑色嘅喺英國茶葉舖Whittard of Chelsea買嘅,透明嘅就喺日本豐島美術館買嘅。以前喺屋企冇位擺出嚟,宜家終於可以將鍾意嘅嘢周圍放。」

而Zoe的房間明顯是屬於實用型,除了一隻巨型公仔、化妝品、護膚品、手提電腦與工具書以外,已經沒有多餘的擺設。Zoe說:「本身屋企都多公仔嘅,不過嗰邊間房都仲有位,所以我就冇拎太多personal嘢過嚟。」當問到她最愛房間內哪樣物品時,她說:「我最鍾意呢張枱,因為本身間房係冇枱嘅,而且張雙人床又太,所以冇位放一張固定嘅枱,咁呢張摺枱就剛剛好。最近work from home有meeting嘅時候,就會開呢張枱出嚟用。」由此可見,Zoe的確是務實派的代表,與GG較花巧的房間完全截然不同。

Girls Talk & Me Time 同樣重要

如果要用一個字來形容這幾個月的共居生活,那會是甚麼?Zoe說:「Honeymoon。」係咪真係咁完美先?「本身expect會有多啲拗撬,因為以前冇試過同佢住,而且我哋打扮、性格、喜好都唔同。但住落又發覺完全唔使磨合期,一開始就覺得好夾,可能因為大家都識咗超過十年,而且兩個人都好mindful,好獨立嘅,唔使成日keep住講野,每日返嚟就算各自返自己房都ok,所以好多私人空間,我都幾respect呢樣嘢,好似老夫老妻嘅生活。」GG補充:「雖然我哋都幾常會傾偈,但通常都係喺廳傾,或者企喺大家房門口傾,好少會入對方房。唯一係要掃地、拖地嘅時候先會入去,搞掂晒就會whatsapp同對方講聲。」 就咁聽落,兩位女生似乎非常享受雙方既友好,又有些微距離感的關係,這種舒服的相處模式,可能來自大家搬入新居前,一早約法三章訂立好共居規條。GG說:「我哋之前有張list,除咗寫明清潔時間表,或者帶朋友上嚟要預早通知對方外,有一條rule我覺得幾好,就係『never discuss things when we in anger』,雖然暫時大家都冇發過大家脾氣,但有呢條規例就好似提點住我哋,有任何事都要拎出嚟講拎出嚟傾,好過收埋自己唔開心。」

MAS06113

唔好以為兩位女生相處落好似客客氣氣,相敬如賓咁,關係一定唔算親密,其實二人除了滿足於離開屋企後擁有的私人空間外,亦非常享受生活中有對方的陪伴,GG說:「有時如果我想去電影中心睇戲,而佢又得閒,佢就會陪我一齊去。同埋我哋屋企長期都有好多酒,唔止有朋友上嚟會飲,就算係得我同Zoe兩個人,食飯嗰陣都會飲兩杯。」在芸芸美酒之中,二人特別喜愛一款來自日本的果酒。訪問完畢後,GG與Zoe更立即化身地頭蟲,話要帶採訪團隊走入果欄揀至抵飲靚酒,沿途一邊介紹她們最愛幫襯的「黃店」,討論下次要試試哪家新店,突然又停下來摸摸街角洗衣店的兩雙貓,再走進超級市場購買早前缺貨多時的廚房紙等等。大概對她們來說,共居生活的日常就是這樣簡單而美好。

延伸閱讀︰女仔之家(上)一拍即合室友,共居零壓力


TEXT / RE・PHOTO / MARIE ANSON・DESIGN / CHAN SHE

發表迴響