不只是打卡﹗
骨子裡……是展示想法、設計與創意的基地

疫情持續,經濟不景失業率續升,但本地咖啡業界似乎未受影響,單單是人氣熱點深水埗,過去一年便新增了逾十間咖啡店。在另一邊廂的香港島,位於西營盤半山的骨子裡 (Bone studio)也在數月前悄悄開業。
看看網民對小店的評價,不外乎「係偽文青打卡天堂」、「座位不多但打卡位幾多」……咖啡呢?食物呢?裝潢呢?「好歡迎大家嚟影相打卡,但我更希望有人留意設計背後嘅想法。」骨子裡店主Boni說。不是追趕疫下咖啡店熱潮的步伐,原本從事廣告行業的Boni經歷了數年的籌備,年初終於恨下決心將夢想化成現實,在找尋地方開設咖啡店之際,隨即遇上疫情,心想「如果而家唔做以後都唔會做」,豁出去試試吧﹗慶幸Boni擁有這份骨子裡的勇氣,此時此刻好掛住日本嘅我,才有機會坐在洋溢著濃厚日式咖啡店氛圍的空間,喝著來自靜岡的咖啡,幻想自己去咗轉日本。

「每個人骨子裡都有獨一無二嘅才能,我拎晒最強嘅嘢出嚟開店。」

筆者算是熱愛流連咖啡店的一群,在骨子裡開業初期也曾以顧客身分幫襯過,由於當天行色匆匆,實在沒有特別感受,但從店內的裝潢擺設及器具來看,小店明顯屬「心機嘢」。後來聽認識店主的朋友透露關於骨子裡的小故事,提到成為打卡熱店的心理矛盾「我哋唔想定型為打卡店。」客人喜歡才會爭相打卡,有人欣賞唔好咩?一於親自問問店主Boni吧﹗

「骨子裡係我嘅心血,由諗去到營運,用咗4、5年時間籌備,我深信每個人骨子裡都有獨一無二嘅強項或才能,令自己能夠做喜歡嘅嘢、行一條想行嘅路,『Bone is the hardest part of a human. 』所以改左呢個名──骨子裡(Bone Studio)。幾年前做廣告公司嗰陣已經開始學咖啡、睇書、學習點去開咖啡店,因為我好希望行一條自己相信嘅路,所以放棄安穩選擇快樂,到2017年正式辭去全職工作,其後再開網店賣手沖咖啡包、手作飾物,同時接job。踏入2020年,我覺得係時候喇,1月開始搵舖,點知就開始疫情,當時我諗『如果而家唔做以後都唔會做』,所以決定繼續。原本搵到一個心儀舖位喺中環,點知突然話有人租咗,好失落,好彩後來搵到呢度。因為呢度比較靜,我都有諗過最壞打算係如果真係無客,就當呢度係workshop拎電腦出嚟坐喺度自己做嘢,不過好彩,雖然疫情第三波後生意差咗但都未至於靜到無人。」

IMG_4706 logoIMG_4645 logo

「每個打卡點並唔係得個裝飾,全部都有用腦及努力去設計。」

初次來到骨子裡,已從店內的裝潢擺設及器具看出Boni的「心機」,這次更仔細的看,加上Boni的聲音導航,真正明白點解門口嗰碌大柱一邊寫著「COFFEE」、另一邊是「DESIGN」。Boni︰「為咗減低成本,店內嘅牆係自己油,而傢具、植物等等都係自己搬運,基本上大部分嘢都係自己設計自己搞。」老老實實,聽過好多人講夢想係開一間屬於自己嘅咖啡店,點解Boni有信心咖啡夢成真後有競爭能力呢?「我唔敢話自己好有信心,但我已拎晒自己最強嘅嘢出嚟, 就係將設計、想法與咖啡融合。所以我成日話,我唔係一個最好嘅咖啡師,但我會盡量揀最好嘅豆做presenter。可能因為我係art base,我明白要做一樣嘢出嚟都唔一定要落手製作,但我可以揀最好嘅嘢present俾你睇。正如我哋去咖啡店唔只係飲咖啡嘅味道,亦講究環境、器具成個感受,呢啲係我做設計可以用到嘅嘢。」Boni滿有信心地說。

Boni強調骨子裡唔只係一間咖啡店,同時展示緊佢嘅設計作品。「開業至今都有唔少傳媒同埋food bloggers介紹過我哋,不過大家都係比較著重講打卡位,好少講骨子裡嘅咖啡、食物或者設計。我哋唔想定型為打卡店,重點係每個打卡點並唔係得個裝飾,全部都有用腦及努力去設計。例如店內好多人影相嘅掛牆鏡,呢個擺設係因為一句說話而來 『Which coffee wakes you up immediately? 』有咩咖啡可以令你即刻醒神?就係一杯倒瀉嘅咖啡﹗於是我搜羅木杯、彎形鏡、木紋紙去完成呢個擺設,希望大家嚟到會有refresh嘅感覺。」骨子裡主打日系設計方向,店內也販售充滿日系感覺的飾物擺設,全都是來自日本的嗎?

「櫃上嘅小飾物大部分都係自己做,因為一直好想開實體咖啡店,未開到嘅時候就透過不同方法向呢個方向進發﹐例如做麵包主題嘅樹脂粘土飾物,poster都係自己影自己設計,紙杯都係自己設計,杯上有一個日本武士同埋狗仔,可能因為自己比較男仔性格,加上覺得一定要好硬淨先可以行到鍾意嘅路,所以用武士代表自己。牆上嘅月曆都係我自己畫㗎﹗至於另一邊牆上嘅日文意思係『Small shop,warm coffee.』 正好代表地方細細嘅骨子裡。至於再上面嘅poster,係我去瀨戶內海豐島旅行時影嘅相,其實我都鍾意影相,所以我鍾意人哋喺呢度影相,只係有啲人入到嚟俾我嘅感覺係有得打卡就得,預咗呢度啲嘢唔會好飲唔會好食﹗」

IMG_4888 logo

「按自己的節奏經營,生意差咗都會驚,所以不停試新嘢。」

背後沒有強大的資金護航,Boni孤注一擲的籌碼就只有過往的積蓄、對咖啡的熱誠與獨特的設計巧思。幸好小店開業至今仍是人流不絕,既然受疫情影響,為什麼不延長營業時間呢?「而家唔係好做生意模式咁經營,係做自己。一星期休息兩日,4:30pm或5:30pm closed,我明白做生意角度最好做到6點,又或者唔好休兩日咁多,但係我咁set係要俾時間自己休息,一來我自己一個人踩唔到咁耐,二來我唔係要賺多啲錢,我想就返自己生活節奏。最困難係初初開店嗰陣,會做到膝頭痛,瞓醒一邊手痺,當時都驚之後會點,原來人真係會愈來愈強。」終於擁有屬於自己的咖啡店,滿意嗎?Boni說︰「因為資源有限,已經盡量做到自己想要嘅嘢,揀呢度就係因為有日光,朝早入到嚟望住陽光射入店內,望吓出面棵樹,感覺好舒服,暫時都幾滿意。」

B.S.日本手沖珈琲

雖然現時有三個兼職店員幫手,但Boni仍需擔任全職店員工作,她說希望遲些生意穩定些便聘請一個咖啡師,將一半時間空出來做設計的工作。「疫情第三波時生意下降咗50%左右,唔單只因為疫情,加上骨子裡已經唔係新店。都會驚㗎,所以不停做新嘢﹗11月會有沖縄黑糖秋祭,12月可能會有瓷器展覽。現時Menu以輕食為主,因為我自己好鍾意食日式早餐,而且認為骨子裡好適合做早餐﹐同埋一日開始應該先飲一杯咖啡,希望俾到顧客溫暖、快樂﹗」縱然實現夢想的過程很辛苦,但能夠做自己喜歡的事實在幸福,難怪工作了一整天的Boni雙眼仍然閃閃發光。
無論如何,卡還是要打,但是在打卡的同時,不妨留意一下設計者背後的心思。

IMG_4805 logo日本厚玉子牛角包Combo

期間限定・沖縄秋祭
由即日起至2020年11月15日,骨子裡舉行沖縄秋祭,除了展示以沖繩為題的相片及設計品,更新增特製的沖縄黑糖飲品及菓子。據說享用骨子裡黑糖定食的顧客更可獲贈沖縄紀念品一份,即使無得飛都有手信帶回家。

沖繩黑糖Shakerato

IMG_4816 logo沖繩黑糖黃豆素忌廉蛋糕

IMG_4688 logo

骨子裡 Bone Studio_西營盤般咸道38號地下2B舖
Facebook / BoneStudioHK
Instagram / bone.studio
Website / bonestudio.store


TEXT / PHOEBE CHAN・PHOTOGRAPHY / MARIE ANSON

發表迴響