The Good Old Snacks 唔認老都認得嘅懷舊零食

DSCF8282.jpg零食黑洞由細吸零食吸到大,每日狂食零食不特止,細個嗰陣臨瞓都要啜住食完媽咪麵嘅有味手指先瞓得著,「零食是我的生命」,我認!
零食同時裝一樣都有潮流,例如早排興綠茶零食,就周街都係綠茶糖、綠茶餅、綠茶朱古力等;輪到新加坡嘅咸蛋魚皮突然興起,跟住好多零食都出咸蛋味。有啲零食會好似變色龍喇叭褲咁熱潮一去無回頭(就算再出都應該唔會有人敢再著),但係有啲零食就算經歷十幾廿年甚至更耐的時間沖洗,喺時代嘅洪流之中都仍然企得穩,到依家仲可以係舊式士多搵到,當你好耐無見佢哋,一遇上回憶即刻返曬嚟!
無人想認老,但身為八十後嘅筆者總會沾沾自喜曾經喺八、九十年代成長,見證過這些已消失的美味小食。記憶中嘅小學小食部,售賣林林總總的零食,拎住阿媽比嗰幾蚊雞零用錢,心裡面好興奮咁諗緊究竟買邊樣好,嗰種心情到依家都仲記得,人老咗,好多嘢都會唔記得,但我永遠唔會忘記那些年嘅零食!

1・甩色芝士圈

時興隆喺香港已經有超過四十年歷史,想當年有首主題曲,假如你仲記得「時興隆與你,共享昨天今天明天~」呢首洗腦歌,證明你年紀都唔輕,而且一定記得時興隆出品嘅芝士圈!芝士圈乃膨化食品,膨化食品是60年代末研發的食品,利用高溫、加熱處理穀類、薯類及豆類食物,使原料本身的形狀作出變化及膨脹,成為外表像煎炸過一樣的可口零食,很受小朋友歡迎。想當年返學每逢小息、放學總會衝去小食部或士多買包芝士圈嚟食,包裝幾乎三十年不變,打開即有濃濃嘅芝士味撲鼻,一睇就知落咗大量芝士粉,啲芝士味聞落仲有少少假,味道偏甜。呢款經典零食仲有「染色芝士圈」嘅美喻,因為次次食嘅時候都忍唔住將啲芝士圈穿落手指玩,玩到十隻手指頭變晒橙色!


時興隆 芝士圈 $8


2・軟腍腍粟米條

又係粟一燒?錯了,其實佢係同粟一燒差唔多樣,產自馬來西亞嘅 Fonzies 粟米條,有原味(即係雞味)、芝士味同BBQ咖哩味,三款當中以BBQ 咖哩味最好食,因為最入味。好多人都會將佢同粟一燒比較,的確粟一燒嘅質感更香脆,而且味道選擇更多,但係要食返細個嘅味道,梗係揀 Fonzies 粟米條,嗰種咬落好似擺耐咗變腍嘅質感。


Fonzies 粟米條 $8

3・辣味卷咖喱卷芝士卷

舊士多必有的時興隆辣味卷、咖喱卷和芝士卷,可算是零食中的經典。三款之中我最鐘意食嘅係係最濃味嘅辣味卷。雖然本人唔算太食得辣,但佢嘅辣味適中,味粉超多,足以刺激每粒味蕾,而且好鬆脆,咬落嗦嗦聲。三條一份嘅包裝份量剛剛好,而且價錢平,絕對係抵食之選!第二位係同樣濃味之選嘅咖哩味,味道幾接近日式咖哩,辣中帶點甜,脆香十足。而第三位的芝士味反而有點令人失望,色澤很淡,帶點橙黃色的味粉,食落芝士味當然很淡。值得高興的是這款零食依然是日本製造,由香港時興隆代理,算能挽回不少分數。

DSCF8271.jpg時興隆 辣味卷 咖喱卷 芝士卷 $4/包、$10/3包


4・口臭臭真魷味

幾乎稱霸七、八十年代零食界的時興隆,自八十年代始亦開始引入來自日本、泰國等地的零食,以開拓更大的零食市場。依家啲零食愈出愈大包,家庭裝、King Size 食到你唔想食,相反以前啲零食包裝普遍都有超細包裝,一隻手掌咁大的尺寸,對於小學生嚟講份量剛好。呢包泰國進口嘅真魷味波波係八十後細個必食系列,同樣屬膨化食品,標榜不經油炸,所以食落有種空氣感,超級鬆脆,食到停唔到口。每一粒面層都有好濃厚嘅魷魚味,微辣得嚟味道偏甜,亦係「口臭之選」,食完個口好似食魷魚絲咁大陣味。

DSCF8241.jpg時興隆 真魷味香脆魷魚酥 $12.9/8包


5・煙韌鱈魚絲

嚟到我最喜愛的零食-大發鱈魚香絲,細個比較少有呢類鱈魚絲零食,馬來西亞進口,佢嘅質感既無薯片咁香口、並唔及膨化食品嘅口感咁鬆脆、又無粟米條咁入味,不過咬落煙煙韌韌,仲帶啲腥腥地嘅魚味同一陣胡椒香,喺好多零食迷心目中都擁有皇者地位。分別有條裝及片裝,條裝睇落多啲,但食吓食吓眨眼就會食晒,一條接一條,有時仲會成打咁放入口;片裝原塊上,口感較硬身,可以邊食邊玩,撕出想要嘅形狀,𡁻到牙骹軟為止。食大發鱈魚香絲仲有秘技,就係當燒嘢食嘅時候不妨買幾包片裝拎去燒,放係火爐烘一陣就會成塊脆卜卜,呢個香港食法超級好味!

DSCF8262.jpg大發鱈魚香絲 $10/5包


6・無蟹味蟹肉酥

最近見歧嚟自新加坡嘅迷你蟹肉酥,回憶即刻返曬嚟﹗其實呢個系列仲有蝦炸酥,不過零食黑洞個人覺得蟹肉酥味道略勝一籌。呈方塊形的蟹肉酥大概只有指甲咁細塊,咬開酥內是空心,味道偏甜。細個食有時更會遇到質地腍身一點的,有種放到漏氣的感覺,最近食返發現蟹肉酥的表面掃多了幾層蜜糖,食落依然脆口,不過超級光澤及好唔自然的橙色的確有點假,比細個食嗰時甜度更高,過吓口癮就夠啦!

chui hiang蟹肉酥 $39/12包


7・鑽石戒指糖

戒指糖絕對係女孩子必食嘅dream candy,佢比起珍寶珠再大粒啲,如果不停咁啜都起碼半個鐘先啜得完。每粒糖都好似鑽石咁切割成八角形,然後套在戒指托上面,戴上手好似戴緊大大粒鑽石戒指咁,食完仲可以當首飾仔咁戴,滿足唔少女對鑽石嘅幻想!我最鍾意提子味,其次就係蜜瓜味,粒糖晶瑩剔透,望落真係好靚。因為依家啲手指太大,一隻手指都戴唔落,但係不時買嚟過吓口癮都唔錯㗎!

戒指糖 $3/粒


8・即溶太空糖

太空糖點解叫太空糖呢?相信係因為七、八十年代登月的話題性,仲有當年推出的《2001 太空漫遊》電影,將太空宇宙熱潮推至最高點。由於太空人在機艙內會進食太空餐或以藥丸取代正餐,所以四洲太空糖便以此為靈感,推出像藥丸般的粉糖,等小朋友可以幻想一番。大家口中的粉糖即是以「糖粉」壓製成粒狀的糖果,每粒味道都一樣,只有甜味,遇水即溶,所以一放入口就秒速溶掉,久唔久食吓幾過癮。

DSCF8298.jpg四洲太空糖 $7.9


9・抵食汽水糖

到今時今日都仲係日本製的 Orion 汽水糖,最吸引之處就係其模仿汽水嘅拉環式設計。味道有可樂、波子汽水及提子味,全部也是我至愛。汽水糖由砂糖熬製而成砂糖菓子,所以味道勉強算是有汽水味,超細粒的粉糖(比太空糖硬,又未去到硬糖的質地)一小瓶可以慢慢食足大半日,好抵食!

DSCF8234.jpgOrion 汽水糖 $4


10・唔可愛橡皮糖

一見呢個盒,相信大家都會記得嗰種好似咬緊橡膠嘅口感,雖然講到咁唔好食,但係 Red Band Tutti Frutti 果汁橡皮糖絕對係童年必食。分別有三種水果味,食落其實味道差不多,糖嚟講唔算太甜,但係相當煙韌。每粒好似指甲咁細粒,細心睇啲糖嘅外型其實係蝸牛、蝴蝶同青蛙,外表唔可愛都吸引到小朋友食,咁先係佢成功嘅地方。

DSCF8231.jpgRed Band Tutti Frutti 果汁橡皮糖 $4


11・三層薄荷朱古力豆

Delfi 嘅薄荷朱古力豆 Choco Mini 產自印尼,係我細個嗰陣最初接觸嘅薄荷味零食,同 M&M 差唔多細細粒。面層的綠色好明顯就係薄荷朱古力,中層係朱古力,最裡面係脆米夾心,食落出奇地夾,連平時唔好薄荷朱古力嘅我,都覺得呢款薄荷朱古力係最好食!

DSCF8265.jpgDelfi 薄荷朱古力豆 $6


12。有經歷先識食金梅片

細個成日都覺得金梅片唔屬於零食類別,硬係覺得金梅片只係阿媽食嘅嘢,正確嚟講係懷舊涼果。又係時興隆出品,不過呢款升級版金裝金梅片,綠襯金色罐裝令人感覺食緊高級零食咁 high class!金梅片以梅肉製成,味道酸之中帶甜,唔係個個小朋友都啱,等你年紀大少少,口淡淡想刺激吓味蕾分泌口水,有經歷先識得欣賞佢果種酸澀滋味。

DSCF8296.jpg時興隆 金梅片 $5.5

售賣點:
好多多直銷中心_元朗阜財街日新大廈 5C舖 2656 3614
新美廉食品批發公司_元朗壽富街 71 號 5 號舖 2475 7756


TEXT & PHOTO / 零食黑洞

發表迴響