扭蛋美術館 最貼地嘅藝術展覽

 

好快就要同三月講再見﹗
自從Art Basel及Art Central等大型藝術博覽會定於三月舉行,香港正式有了藝術月(Arts Month),今年都唔例外,好多被定義為藝術界盛事的大型展覽都在這個月發生,香港藝術節、亞洲當代藝術展、KAWS:HOLIDAY及Harbour Art Fair 2019等等。

與此同時,三月對一眾打工仔、學生哥嚟講,係一個無紅日假期嘅「難捱之月」,只能把握週末假期為沉悶生活添色彩。既然三月有咁多藝壇盛事發生,各大展覽自然成為港人假日好去處。我信,有部分人係出於真心去欣賞展覽,但嗰班當藝術展係攝影比賽或旅遊熱點咁瘋狂打卡嘅又點先?Art對佢哋嚟講只係呃like工具?

香港人有句口頭禪:「藝術嘅野,我識條鐵咩!」反映好多人認為藝術是高不可攀、遙不可及的。計我話藝術邊有識與唔識之分,重點係啱唔啱睇就真。介紹大家睇一個喺Arts Month壓軸登場嘅展覽 ─「扭蛋藝術展」。集合6個本地藝術單位,共9位藝術家合作,對「扭蛋」重新想像,創作出人人都睇得起又扭得起的藝術品。

9138.jpg

睇藝術展必去中上環?
深水埗都有平民藝術展

藝術真的如此高不可攀?
熱衷策劃藝術活動的本地選物店x藝術空間foreforehead之創辦人Daisy高呼反對︰「主流藝術博覽或展覽以收藏家為對象,感覺好似只有中產人士或有錢人先至買得起,但其實我哋從小已經係收藏家,例如好多人細個都鍾意扭蛋,細個嗰陣唱好銀仔就圍喺扭蛋機前,渴望扭出自己想要嘅藏品,遇上喜歡嘅甚至想儲齊一套,同朋友交換分享。到長大咗,其中有啲收藏品可能已經唔見咗,但收藏過程中建立嘅品味喜好同埋美學標準,足以影響我哋一生。」
曾從事傳媒行業的Daisy接觸過來自世界各地,不同範疇、不同價格的藝術品,她直言喜歡藝術,但正正因為生於普通基層家庭,她明白藝術可以是很平民化,所以一直希望以平易近人的方式和價格,鼓勵大家欣賞和購買藝術家作品。

「扭蛋藝術展」集合6個本地藝術單位,共9位藝術家合力創作了9件較大型的art pieces,以及6部不同主題的扭蛋機。扭蛋內是細細粒但獨一無二的微型藝術品,符合香港呢塊彈丸之地的實際需要及香港人的收藏習慣,可以將小小藝術品放在床邊、枱頭、電視機頂、電腦旁又或是收埋等閒時拎出嚟欣賞把玩。從扭蛋機內扭出的既是獨立的藝術品,全部扭蛋加起來也可以是一件完整的藝術品。每部扭蛋機限定九十幾至一百個扭蛋,絕對限量,真係手快有手慢無。


1
文樂幾香 × Castor幻狐舍 × Lousy
三合一 混合藝術

這部扭蛋機包含玩具設計師文樂幾香的「性愛高達」、Castor幻狐舍的「狐仙小靈精」和塗鴉藝術家Lousy的「五官雕塑」。將作品混合旨意在於配合扭蛋的隨機性,即使你係某位藝術家的fans也要靠「運氣」才可扭中,因此可體驗扭蛋好玩又充滿期待的購買和收藏經歷,扭唔中又唔洗失望,咪當支持吓其他藝術家。($70 / 代幣)

「性愛高達」 -文樂幾香
玩具設計師文樂幾香經常為知名角色加上性器官,樂而不淫。今回再次向經典角色機動戰士高達致敬,創作出勁吸引筆者眼球的情色作品「鳩達」,模仿舊日單色玩具的精髓,為高達加上性器官化成微型雕塑,得意在性器官老是出現在唔尋常嘅位置!5款作品包括「鳩達」、「顏射大炮」、「自慰號」、「閃貼」(3張鐳射貼紙)及「神秘款」,各有笑位,令人好想儲齊一套。

「五官雕塑」-Lousy 
塗鴉藝術家Lousy的作品以「怪獸曲線」的獨特風格而為人熟悉,是次扭蛋則以不同Art form呈現,顏色鮮艷的五官雕塑後方是一頭鏍絲,可以將扭到的眼、鼻、口微型雕塑自由組合,放在身邊不同物件上,使之成為「活」的藝術品!(左)

「狐仙小靈精」 - Castor幻狐舍 
Castor幻狐舍是一個以狐仙和貓妖為主題的和風紙品創作舍,其創作的扭蛋內不但有一個狐仙小靈精,更配上籤文運程貼紙!可以收藏造型可愛的微型藝術品之餘,籤文上更有是日「幸運物」提示,嗰種不確定性正正增加扭蛋的刺激感!若然抽到「吉」,一句講晒︰「開心!」(右)


2
Leeeeeetoy
「Leeeeeemoji」點止emoji咁簡單

兩位玩具藝術家創造了名為「大地之子Earthly」的作品,以探討人與地球的關係。因觀察到現時社會溝通的模式之轉變,將大家日常生活中常見的溝通方式-emoji化為玩具,就連whatsapp最update的牛油果emoji都有!扭蛋內不止有一件仿emoji微型雕塑,更附上一張印上Whatsapp對話的小畫布,鼓勵人於畫布上寫上字句表達心聲,再當作禮物送給朋友,話你知emoji都唔係冷冰冰的「hea覆」工具!($100 / 代幣)


3
黃炳
「五代同堂之滅門自修室」分離從來不易

動畫藝術家黃炳將一件以男性為主角的「五代同堂」廣彩瓷器打碎,藉此表達對古代重男輕女觀念的反思,藝術品分為兩大部分,瓷器下半部是完整度較高的作品《滅門》,上半部則解構分拆一百幾十件碎片,黃炳將碎片重新拼湊再放進扭蛋當中,扭蛋內的既是一件獨立作品,又是一件作品的其中一部分。你可能會問︰「抽中一塊碎片有咩用?」帶來思想衝擊咪已經有用囉﹗($90 / 代幣)


4
不云力牛勿元
令人心感安穩嘅「九十九地藏」

藝術家不云力牛勿元專門製作「不會動」的動物、植物、人物雕塑或印章。是次扭蛋以地藏為主題,設計出九十九款各具不同面貌及手印的地藏,放在家中有令人安穩之感。地藏黏土的創作靈感取自古人「畫石為佛」的傳統習俗,每個地藏各具不同面貌手印,放喺枱頭作擺設時,望見地藏上從容的臉容就有種莫明的安穩感!($60 / 代幣)


5
BuzyJason
「WHAT THE FACE MANSION」個樣係點由你解讀

拼貼藝術家BuzyJason擅長以平易近人的亞加力作為媒體、以簡單的人臉拼貼激發觀者的幻想力。今回以倫敦National Portrait Gallery和古堡內的肖像畫作為靈感,拼貼出能閱讀自我意識的抽象人臉作品。作品入面的肖像係笑定喊,任由讀者自行解讀!隨扭蛋附送的「出世紙」上標明該件作品為100件當中的第幾件,絕對係世上獨一無二的藝術作品。($70 / 代幣)


6
Furze Chan
「Hong Kong Birds」手繪雀鳥襟章

插畫家Furze Chan特別為這個扭蛋美術展創作出一系列以香港常見雀鳥為主題的作品,於特別挑選的優質紙張上以木顏色手繪出8款栩栩如生的雀鳥,再化成襟章。值得留意的是,隨扭蛋附送的小紙條的精緻程度好比縮小版的雀鳥圖鑑,即使唔係為咗個襟章,為張蛋紙都足以令人有衝動想扭!($40 / 代幣)


唔想扭蛋都有藝術品睇﹗

Daisy話︰「好想普羅大眾可以從一件扭蛋,去了解背後藝術家的創作意念,了解過後鍾意唔鍾意,都係一個藝術學習的過程,如果唔做第一個行動—扭蛋,你唔會了解到自己喜好。到他日你有能力欣賞收藏藝術品時,就可以按自己Art sense(藝術品味)去做一個真正的Collector(收藏家)。」不能同意更多﹗
假如真係無興趣扭蛋咁點?同場展出參展藝術家們創作的9件art pieces,就放喺6部扭蛋機上面,有興趣者更可向Daisy查詢,全部公開有售,當然係先到先得啦﹗

91839181《Great sex》, 文樂幾香, 2019

9411.jpg《Lousy potato head》, Lousy, 2019
《Lousy cha chan teng (2)》, Lousy, 2019
《Lousy cha chan teng (1)》, Lousy, 2019

《貓龍》, Castor 幻狐舍, 2019 (左)
《滅門》, 黃炳, 2019 (右上)
《 “WHAT THE FACE MANSION” Butler》, BuzyJason, 2019 (右下)

《地藏》, 不云力牛勿元 , 2019(左上)
《Hong Kong Common Birds》, Furze Chan, 2019(右上)
《Leeeeeemoji》, Leeeeeetoy, 2019(右下)

扭蛋美術館
日期:即日起至2019年5月13日
時間︰1:00-7:30pm (逢週一及週二休息)
地點:foreforehead _深水埗基隆街132B閣樓
Facebook / foreforehead
Instagram / foreforehead_hi


TEXT / VICKY CHUI, PHOEBE CHAN · PHOTOGRAPHER / ALAN

發表迴響